TON zet rechts extremisten / foute mensen buiten de partij, waarom gebeurd niet hetzelfde bij de linkse partijen?

Voorbeeld : Van Bommel die meeloopt in een mars waar "Joden aan het gas" wordt geroepen etc.
Mensen binnen Groen Links met banden met Vrankrijk (krakersbolwerk waar o.a. ETA terroristen worden opgevangen) en relaties van Groen Links met de politiek tak van de ETA (Baskische Communistische Partij) en terreurorganisatie FARC (Tanya Niemeijer is via de Internationale Socialisten waar bijv. Tofik Dibi lid van is bij de FARC terecht gekomen).

Toegevoegd na 1 uur:
Aub geen reactie op de voorbeelden maar een antwoord op de vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Je gooit een heleboel dingen door elkaar
Van Bommel heeft dat nooit geroepen van joden aan het gas moeten.
Dat waren andere mensen die meeliepen. dat is onderzocht en als van Bommel dit had geroepen was hij uit de partij gezet.
En de sp Landgraaf heeft ook iemand van de kieslijst gehaald omdat hij de hitler groet bracht.
Zo had je Wijnand Duyvendak van groen links die betrokken was bij diefstal van belangrijke gegevens die is ook uit de de politiek gegaan.
zodra iemand van de linkse kant in overtreding is gegaan worden ze ook uit de politieke partij gezet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat Rita Verdonk geen extreem rechtse personen wil in haar partij is de keuze van die partij.
Het zal waarschijnlijk in de statuten staan waar een party lid aan moet voldoen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacht even... ik schrijf NIET dat van Bommel dat heeft geroepen, hij liep mee in een mars waar dit door velen WEL werd geroepen. Ik persoonlijk vind dat al te ver gaan. Jij niet? Wat als als iemand "moslims aan het gas" gaat roepen en iemand van TON loopt daarbij. Dat zoek je toch niet op? Duyvendak is gegaan. Dat is niet hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duyvendak is gegaan onder druk van zijn eigen partij het om vindt hun optreden bij een demonstratie op 3 januari 2009 tegen de inval van het Israëlische leger in de Gazastrook niet strafbaar. Ook van opruiing is volgens het OM geen sprake.
Het OM is van mening dat de Kamerleden Van Bommel en Karabulut en mevrouw Duisenberg niet kan worden verweten dat zij niet onmiddellijk afstand hebben genomen van de leus ‘Hamas, Hamas, Joden aan het gas’. Zij kunnen volgens het OM in dit geval niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat willekeurige anderen hebben geroepen. Daarnaast blijkt uit het onderzoek van het filmpje op Youtube dat het onwaarschijnlijk is dat de Kamerleden en mevrouw Duisenberg de Hamas-leus hebben gehoord. Zij riepen op dat moment zelf een andere leus (‘Intifada, Palestina vrij’) of waren aan het praten. Iemand die veroordeeld is voor een strafbaar feit mag niet in de partij vind ik maar zolang het niet veroordeeld is kun je niemand veroordelen.
En heeft de persoon het voordeel van de twijfel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft wel een kijkje in het nogal eenzijdig beeld dat links heeft op wat recht en krom is. "ze hebben het niet geweten" vertaal dat eens in het Duits.... Je reactie is voor mij wel een antwoord. Links sluit dus de ogen voor misstanden binnen eigen kring omdat links nu eenmaal goed is en rechts fout? Is dat je antwoord?
Misschien dat je een bron kan plaatsen zodat de dingen die je hebt opgeschreven kunnen worden gecheckt.
Daarnaast, het is niet zo dat als TON partijleden uit de partij zet andere partijen daartoe verplicht zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Linkse extremisten worden eerder vergeven omdat ze immers 'in het verleden goede bedoelingen' hadden.