Voor welke internetsnelheid moet een studentenhuis kiezen?

We zijn met z'n vieren en willen een internetverbinding. Nu moeten we een keuze maken tussen Z2 (15 mb/sec) en Z3 (40 mb/sec). Wat is de verstandigste keuze, gelet op de snelheid als we er met z'n vieren tegelijk opzitten? Is Z2 dan echt te langzaam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

15Mbit is snel genoeg, zelfs als je gaat downloaden. Wij hebben hier 20Mbit/s en er staan altijd minimaal 6 computers aan waarvan er 4 actief zijn op internet (sowieso 2 met filesharing).

En daarbij: 15Mbit is vast goedkoper dan 40Mbit ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier thuis zitten we soms met z'n drieën op de laptop en we hebben maar 8Mb. We merken er helemaal niets van, dus die 15Mb moet voldoende zijn lijkt mij.

Tenzij jullie allemaal films en games gaan downloaden natuurlijk, dan zou ik voor meer Mb kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook Tele2 Internet (19,95) (met telefoon erbij 29,95) nemen, dan krijg je 20MB en is snel genoeg als je niet allemaal tegelijk films gaat downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk maar helemaal van af wat jij en je huisgenoten met die verbinding gaan doen. Een beetje browsen en mp3-tjes streamen gaat met de meeste verbindingen prima met meerdere gebruikers tegelijk. Als er echter iemand zit te gamen (shooter) en een ander download films uit een nieuwsgroep, dan kan je wel problemen verwachten. Overleg met je huisgenoten, mijn advies is de Z2 verbinding, tenzij je lekker 'los' wilt op internet